لذت از هوشبری با وبلاگ اکسیژن
اکسیژن اولین وبلاگ تخصصی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان  
قالب وبلاگ

عضوی از بدن که سالی یک بار باید شسته شود!

آیا این عضو از بدنتان را می شناسید و چرا تنها سالی یک بار باید آن را شست؟

بسیاری از افراد عادت به تخلیه موم گوش خود دارند،این در حالی است که این ماده نیز به نوبه خود به سلامت بدن کمک می‌کند و تخلیه غیراصولی آن درد، خارش، شنیدن صدای زنگ در گوش و حتی کاهش شنوایی را در پی دارد.
موم گوش به وسیله مخلوطی از ترشحات غددی که در سراسر مجرای گوش قرار دارد،به اضافه مقداری سلول پوستی ورقه شده و تعدادی مو شکل می‌گیرد.خود این ماده به عنوان عاملی موثر جهت شستشوی گوش عمل می‌کند و به‌علاوه محافظ بخش‌های حساس مجرای گوش است و به نوعی مجرا را روان و چرب می‌کند.
به طور طبیعی مقدار بیش از اندازه این ماده به طور خودکار و بدون دخالت فرد،به کمک حرکات آرواره‌ای به سمت جلو حرکت کرده و از مجرا خارج می‌شود و این زمانی است که می‌توان این خرده‌های بیرون زده را به طور کامل تخلیه کرد.اما به شدت توصیه می‌شود که خود فرد به جستجوی این مواد زاید اقدام نکند و فقط آن مقداری که به طور خود به خود بیرون زده را پاک کند.البته باید گفت که اگر چه این ماده برای سلامت گوش خوب است ولی مقدار زیاد آن می‌تواند دردسر ساز باشد.
اما چگونه می‌توان مقدار اضافی این ماده را تخلیه کرد؟
تنها راه ممکن شستشوی گوش با آب است تا به این ترتیب موم اضافی تخلیه شود.همچنین توصیه می‌شود که پزشکان از بیمار خود راجع به سابقه یا پیشینه موم گوش خود سوال کنند.افرادی که از وسایل کمکی برای شنیدن استفاده می‌کنند باید به طور مرتب برای معاینه گوش و افزایش تدریجی موم گوش مراجعه کنند.این امر به حفظ عملکرد صحیح وسیله کمکی برای شنوایی کمک می‌کند.

توصیه می‌شود که فرد شخصا به کمک گوش پاک کن یا هر وسیله دیگر اقدام به زدودن موم اضافی نکند. افرادی که مستعد گرفتگی ناشی از موم گوش هستند باید هر ۶ تا ۱۲ ماه یکبار برای شستشو مراجعه کنند. عوارض ناشی از گرفتگی موم گوش می‌تواند دردناک و پیشرونده باشد و باعث عفونت و از دست دادن شنوایی شود.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ شنبه 24 / 6برچسب:, ] [ 1:58 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

داروها در فضا بی‌اثر می‌شوند

 



مطالعه ای جدید نشان می دهد داروها در فضا اثر خود را از دست می دهند، از این رو فضانوردان نمی توانند برای تسکین سردرد یا درمان عفونت از مسکن یا آنتی بیوتیک استفاده کنند.

محققان در مرکز فضایی جانسون طی مطالعه ای نشان دادند تاثیر داروها در فضا به سرعت کاهش پیدا می کند که ممتد بودن تشعشعات کیهانی در فضاپیماها می تواند عامل اصلی این رویداد به شمار رود.

از سویی دیگر به نظر می آید ماموریتهای فضایی طولانی تر نیاز به استفاده از داروها را در فضا افزایش می دهد. داروها بر روی زمین معمولا به گونه ای تولید می شوند که برای چند سال بتوان آنها را ذخیره کرد. این داروها معمولا باید در شرایط دقیقی نگهداری شوند. برای مثال باید از تابش مستقیم نور خورشید و در مکانی خنک و خشک نگهداری شوند.


محققان در این مطالعه جدید بررسی کردند که آیا محیط خاص فضا، تشعشعات کیهانی، ارتعاشات زیاد، خلاء، وجود محیطی مملو از دی اکسید کربن و تغییرات شدید در رطوبت و حرارت می تواند بر روی خواص درمانی داروها تاثیری داشته باشد. از این رو چهار جعبه حاوی 35 داروی مختلف به ایستگاه بین المللی فضایی انتقال داده شدند.

چهار جعبه داروی مشابه نیز در مرکز فضایی جانسون نگهداری شدند تا پس از بازگشتن داروهای مورد آزمایش به عنوان مقیاسی برای مقایسه مورد استفاده قرار گیرند. داروهای فضانورد پس از طی کردن مدت زمانهای مختلف به زمین بازگشتند، یکی از این جعبه ها پس از 13 روز و دیگری پس از 28 ماه از ایستگاه به زمین فرستاده شد.

نتایج بررسی های داروهای از فضا بازگشته نشان داد برخی از فرمول بندی های داروها پس از ذخیره سازی آنها در فضا قدرت خود را از دست داده اند و در عین حال بسیاری از آنها تطابق خود را با قواعد دارو سازی ایالات متحده آمریکا از دست داده بودند.

از آنجایی که بسیاری از این داروها پیش از سر رسیدن تاریخ انقضای حک شده بر روی بسته بندی، قدرت درمانی خود را از دست داده بودند، محققان نتیجه گرفتند شرایط حاکم به فضای خارج از جو زمین منجر به بروز این تغییرات شده است. به گفته محققان تشعشعات کیهانی متناسب با دوز داروها بر روی آنها تاثیرات متفاوتی می گذارند.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، یکی از کارایی های ذخیره سازی داروها در فضا قرارگیری آنها در محیطی مملو از دی اکسید کربن است، محیطی که می تواند سرعت فساد در داروهایی که در خطر اکسید شدن قرار دارند، از قبیل آدرنالین، ویتامین C و ویتامین A را کاهش دهد.
 
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 22 / 6برچسب:, ] [ 15:12 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

خوردن شکلات فشار خون را پایین می آورد!

خوردن روزانه مقداری شكلات تیره می‌تواند باعث كاهش فشار خون شود و در نتیجه خطر سكته مغزی را كاهش دهد.


خوردن شكلات تیره باعث كاهش فشار خون می‌شود

وزارت بهداشت اعلام كرد: خوردن روزانه مقداری شكلات تیره می‌تواند باعث كاهش فشار خون شود و در نتیجه خطر سكته مغزی را كاهش دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مصرف گاه به گاه خوراكی های مورد علاقه‌تان بهتر از محروم كردن خودتان از آنهاست. در واقع افرادی كه سعی می‌كنند راجع به خوردن شكلات فكر نكنند، دو سوم بیشتر از افرادی كه درمورد آن آزادانه صحبت می‌كنند، شكلات می‌خورند.

براساس این گزارش مصرف چند تكه شكلات تیره در روز خیلی آسان‌تر از تغییرات ناگهانی در عادات غذایی برای كاهش فشارخون است.
گفتنی است كه شكلات علاوه بر خاصیت‌های خود پر از چربی و كالری است بنابراین زیاده روی در خوردن آن برای قلب خوب نیست.
بر اساس این گزارش وزارت بهداشت، توصیه می‌شود بیشتر از هر چیزی از خوردنی‌های مفید و سالم مثل میوه‌ها استفاده كنید چرا كه خوردن میوه میل به خوردن خوراكی‌های شیرین را از بین می‌برد و كم كالری است ولی متاسفانه بعضی از افرادی كه رژیم می‌گیرند، خوردن این خوراكی كم كالری را نادیده می‌گیرند.
به گفته این گزارش میوه‌ها و سبزیجات طیفی از پلی فنول‌ها را علاوه بر ویتامین‌ها و مواد معدنی به بدن می‌رسانند، بنابراین مصرف روزانه 5وعده میوه و سبزیجات در روز بهترین راه حفاظت از قلب است.

همچنین خوردن میوه با كاهش وزن همراه است به طوری كه در یك مطالعه‌ای، خانم‌هایی كه 3 عدد سیب كوچك به غذای روزانه شان اضافه كردند طی 10 هفته بدون گرفتن رژیم 2 پوند (حدود 500 گرم) وزن كم كردند.
این گزارش می‌افزاید: اگر چه میوه حاوی مواد قندی طبیعی است اما سطح قند خون را بالا نمی‌برد. علاوه بر این میوه حاوی مقدار فراوانی آب و فیبر است و كالری كمی نیز دارد. حتی الامكان روزانه 3 واحد میوه بخورید اما هرگز آبمیوه های پركالری مصرف نكنید. در ضمن، میانگین كالری در هر فنجان لیموی تازه 50، انگور60، توت فرنگی 70 و مركبات 75 است
.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 22 / 6برچسب:, ] [ 15:3 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

امگا3 مفید برای قلب، مضر برای پروستات!!

 


در مقابل مردانی كه نسبت اسیدهای چرب ترانس در خون آنها بیشتر باشد كه عامل مهم ابتلا به بیماری‌های قلبی و التهابات است در صورتی كه حاوی روغن‌های گیاهی هیدروژنه باشد خطر ابتلا به سرطان پروستات در میان آنها 50 درصد كمتر است.

محققان با مطالعه ارتباط بین چربی‌های رژیمی و خطر ابتلا به سرطان پروستات به این نتیجه رسیدند كه مصرف بعضی مواد موجود در غذاها مانند امگا 3 اگرچه برای قلب مفید است اما برای پروستات مضر است.

گسترده‌ترین تحقیق در زمینه ارتباط بین چربی‌های رژیمی و ابتلا به سرطان پروستات نشان داد كه هرچیزی كه برای قلب مفید است لزوماً برای پروستات مفید نیست.

بررسی های انجام شده روی طیف گسترده‌ای از مردم در نواحی مختلف كه بالغ بر 3400 نفر را شامل می‌شد، نشان داد كسانی كه میزان اسید docosahexaenoic یا DHA در خون آنها بیشتر است خطر ابتلا به سرطان پروستات در میان آنها بیشتر است.

در مقابل مردانی كه نسبت اسیدهای چرب ترانس در خون آنها بیشتر باشد كه عامل مهم ابتلا به بیماری‌های قلبی و التهابات است در صورتی كه حاوی روغن‌های گیاهی هیدروژنه باشد خطر ابتلا به سرطان پروستات در میان آنها 50 درصد كمتر است.

علاوه بر این محققان دریافتند اسید چرب امگا 6 كه در بیشتر روغن‌های گیاهی یافت می‌شود علی‌رغم اینكه خطر ابتلا به سرطان پروستات را كاهش می‌دهد ولی در ابتلا به بیماری قلبی و التهابی موثر است.

این مقاله توسط «تئودور برسكی» و همكارانش در مركز تحقیقات سلامت هاچینسون ارائه شد.
این تحقیقات از این لحاظ حائز اهمیت هستند كه التهابات مزمن خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. در حالی كه امگا3 كه به طور گسترده در ماهی وجود دارد، خاصیت ضدالتهابی دارد.

هدف این تحقیقات بررسی اسید‌های چرب و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان پروستات بر اثر مصرف آنها است.

امگا3 نوعی اسید چرب غیراشباع است كه در زنجیر اتصال كربن آن یك گروه كربوكسیل و چندین پیوند دوگانه وجود دارد. مصرف امگا3 در پیشگیری در بیماری‌های قلبی و پوكی استخوان بسیار مفید است. كاهش فشارخون، كاهش كلسترول و تری‌گلیسیرید خون، كاهش درد و كاهش التهابی در سرتاسر بدن از فواید مصرف امگا3 هستند.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 22 / 6برچسب:, ] [ 14:57 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

صفتی عجیب برای چپ دست ها

این صفت بسیار عجیب است و به چپ دست ها نسبت داده می شود و اینکه ....

 


چپ دستها بیشتر می ترسند
زمانی که از این افراد درخواست شد آنچه در فیلم که بخشهایی از ترسناکترین صحنه های فیلم سکوت بره ها بود، دیده اند را تعریف کنند افراد چپ دست از لحظه های این فیلم جزئیات بیشتری را با تکرار فراوان واژه ها تعریف کردند. این تاثیر در میان افرادی که به اختلال استرس پس آسیبی مبتلا هستند دیده می شود.

مطالعات جدید رفتارشناسی بر روی افراد چپ دست نشان می دهد ترس بر روی این افراد نسبت به افراد راست دست تاثیر بسیار شدیدتری دارد.

به گزارش مهر، دانشمندان دریافتند افرادی که به تماشای یک فیلم هشت دقیقه ای ترسناک می نشینند در صورتی که چپ دست باشند از نشانه های مرتبط با اختلال استرس پس آسیبی بیشتری نسبت به افراد راست دست برخوردار بوده و بیشتر می ترسند.

زمانی که از این افراد درخواست شد آنچه در فیلم که بخشهایی از ترسناکترین صحنه های فیلم سکوت بره ها بود، دیده اند را تعریف کنند افراد چپ دست از لحظه های این فیلم جزئیات بیشتری را با تکرار فراوان واژه ها تعریف کردند. این تاثیر در میان افرادی که به اختلال استرس پس آسیبی مبتلا هستند دیده می شود.

نتایج این مطالعه که توسط دانشمندان دانشگاه کوئین مارگارت در ادینبرگ انجام گرفته می تواند اطلاعات بیشتری درباره نحوه ابتلای افراد به این بیماری و واکنش مغز آنها در برابر بیماری را در اختیار محققان قرار دهد.

 

بر اساس گزارش تلگراف، فیلم سکوت بره ها به عنوان یکی از استرس زا ترین و ترسناک ترین فیلمهایی که تا کنون ساخته شده شناخته می شود و محققان با پخش هشت دقیقه از آن توانستند به تفاوتهای رفتاری چپ دستها و راست دستها در مقابله با ترس و استرس پی ببرند.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 22 / 6برچسب:, ] [ 14:28 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

دیگر هر روز 8 لیـوان آب نخوریـد!

هر روز بین 6 تا 8 لیوان آب بخورید تا سالم باشید؛ این توصیه‌ای است كه همه ما شنیده‌ایم اما به تازگی دانشمندان اعتبار آن را زیر سوال برده‌اند...

 

 به نقل از گاردین، این توصیه كه هر شخص باید هر روز 8 لیوان آب بنوشد هیچ پشتوانه علمی ندارد و درصورتی كه فردی آن را رعایت نكند خطری متوجه او نیست.

از سوی دیگر، نوشیدن بیش از حد آب نه تنها برای بدن مفید نیست بلكه ممكن است خطراتی هم به همراه داشته باشد؛  این عامل سبب می‌شود، میزان سدیم موجود در خون به‌طور خطرناكی پایین بیاید.به اعتقاد دانشمندان سیستم تنظیم آب بدن در انسان به قدری پیچیده و دقیق است كه در زمانی خاص نیز با تشنگی به شما اعلام می‌كند كه نیاز به نوشیدن آب دارید.

  به این ترتیب بهتر است فقط هنگام تشنگی و در زمانی كه بدن‌تان به آب نیاز دارد اقدام به نوشیدن این مایع حیات‌بخش كنید.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 22 / 6برچسب:, ] [ 14:7 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

چرا زنان درد را بیشتر از مردان احساس می کنند؟

 


پزشكان تفاوت‌های جنسیتی را مورد ارزیابی قرار دادند تا دریابند كه هر دو جنسیت زن و مرد چگونه به دردهای ناشی از بیماری‌های مزمن مثل سندرم روده تحریك‌پذیر كه نرخ ابتلا به آن در زنان بیشتر از مردان است واكنش نشان می‌دهند.

متخصصان مغز و اعصاب در انگلیس تاكید كردند كه زنان نسبت به درد واكنش‌های عمیق‌تر و شدیدتری از خود بروز می‌دهند و بنابراین درد بیشتری را در مقایسه با مردان احساس می‌كنند.

 در بررسی‌های انجام شده با استفاده از اسكنرهای مغزی ام‌آرآی معلوم شد كه فرآیند درد در مغز زنان متفاوت از مغز مردان است.

پزشكان تفاوت‌های جنسیتی را مورد ارزیابی قرار دادند تا دریابند كه هر دو جنسیت زن و مرد چگونه به دردهای ناشی از بیماری‌های مزمن مثل سندرم روده تحریك‌پذیر كه نرخ ابتلا به آن در زنان بیشتر از مردان است واكنش نشان می‌دهند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، پروفسور قاسم عزیز سرپرست تیم پزشكان لندن و ژاپن در انستیتو وینگیت و دانشگاه كوئین ماری در لندن به همراه دستیاران خود روی فعالیت مغزی و واكنش‌های 16 زن و 16 مرد در مراحل پردازش درد در مغز مطالعه كردند تمام این شركت‌كنندگان سالم بودند. در طول آزمایشات معلوم شد كه نواحی پردازش ترس در مغز زنان فعالیت كمتری دارد اما در نواحی مربوط به جلوگیری از مواجهه با درد فعالیت مغزی آنها بیشتر می شود.

شرح این یافته در نشست سالانه انجمن انگلیسی گاستروانترولوژی ارائه شده است.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 22 / 6برچسب:, ] [ 13:52 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

وقتی نوشابه سیاه می‌خورید چه اتفاقی می‌افتد؟

10 قاشق چایخوری شکر وارد بدن‌تان می‌شود. می‌دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟


10 دقیقه بعد

10 قاشق چایخوری شکر وارد بدن‌تان می‌شود. می‌دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسید فسفریک، کمی طعم آن را می‌گیرد و شیرینی‌اش را خنثی می‌کند.


20 دقیقه بعد

قند خون‌تان بالا می‌رود و به ترشح ناگهانی و یک‌جای انسولین منجر می‌شود. کبدتان شروع می‌کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود.


40 دقیقه بعد

حالا دیگر جذب کافئین کامل شده، مردمک‌های‌تان گشاد می‌شود، فشار خون‌تان بالا می‌رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌کند. گیرنده‌های آدنوزین مغز حالا بلوک می‌شوند تا از احساس خواب‌آلودگی جلوگیری کنند.


45 دقیقه بعد

ترشح دوپامین افزایش پیدا می‌کند و مراکز خاصی در مغز که حالت سرخوشی ایجاد می‌کنند، تحریک می‌شوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین به ایجاد سرخوشی منجر می‌شود.


60 دقیقه بعد

اسیدفسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می‌چسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند. میزان بالای قند خون و شیرین‌کننده‌های مصنوعی، دفع هرچه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.

مدتی بعدتر

کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرارآور) وارد عمل می‌شود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و روی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شود و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت‌ها نیز از دست می‌رود.

... و بالاخره

کم‌کم آن غوغایی که در بدن‌تان ایجاد شده بود فروکش می‌کند و نوبت به افت قند می‌رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک‌پذیر می‌شوید یا خیلی کرخت و بی‌حال. حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید، دفع کرده‌اید؛ آبی که می‌شد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدن‌تان باشد. تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین می‌رود و شما هوس یک نوشابه دیگر می‌کنید.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 22 / 6برچسب:, ] [ 13:41 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

مصرف دئودورانت و مام برای بیماران کلیوی ممنوع!!

دئودورانت ها و مام ها به علت داشتن مواد فلزی از جمله ترکیبات آلومینیم برای کسانی که دچار نارسایی کلیوی هستند به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

دئودورانت ها و مام ها به علت داشتن مواد فلزی از جمله ترکیبات آلومینیم برای کسانی که دچار نارسایی کلیوی هستند به هیچ عنوان توصیه نمی شود.


دکتر محمد افشاریان، متخصص کلیه و مجاری گفت: کسانی که عادت به استفاده مداوم از دئودورانت ها و مام ها دارند، بهتر است در شیوه رفتاری خود تجدید نظر کنند.
وی افزود: فلزهای سنگین موجود در این دئودورانت ها از طریق پوست جذب می شود و باعث تجمع این مواد در بدن می شود.

افشاریان با بیان اینکه این فلزات سنگین عملکرد دفعی کلیه را مختل می کنند، خاطرنشان کرد: کسانی که از نارسایی کلیوی رنج می برند در اثر مصرف مداوم این ماده ممکن است کاندید دیالیز نیز قرار بگیرند.
وی تصریح کرد: ما به تمامی افراد توصیه می کنیم در مصرف دئودورانت ها زیاده روی نکنند و بیش از روزی یک یا دو بار استفاده ننمایند.

افشاریان در پایان افزود: کسانی که دچار مشکلات کلیوی شده اند نیز با قطع مصرف دئودورانت ها و انجام آزمایش اندازه گیری میزان آلومینیوم در سرم خون جهت سنجش سلامت کلیه خود اقدام نمایند.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
 

[ پنج شنبه 22 / 6برچسب:, ] [ 13:32 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

بهترین نوع شیر:کم چرب،پرچرب،معمولی؟

با این وجود بر ای بسیاری از ما این مسئله هنوز حل نشده که بهترین نوع شیر برای مصرف کدام شیر است مردم می گویند که شیرهای سنتی چیز دیگری است و ...

 

 

بهترین نوع شیر: مدت دار و پرچرب!
چربی شیر تا دو نیم درصد چربی مناسبی است که البته با کمی اغماض می توان شیر های ۳ درصد یا همان پر چرب خودمان را همشامل حالش کردو شیر با درصد بالای این مقدار چربی شیر پر چرب محسوب می شود .

می گویند در بهشت ۴ چشمه جوشان وجود دارد که یکی از آن ها شیر است ،اول ژوئن هم روز جهانی شیر بود تنها ماده خوراکی که این افتخار را داشته که روزی به نامش ثبت شده است .

با این وجود بر ای بسیاری از ما این مسئله هنوز حل نشده که بهترین نوع شیر برای مصرف کدام شیر است مردم می گویند که شیرهای سنتی چیز دیگری است ،عده ای هم که طعم شیرهای معمولی را نمی پسندند مشتری شیرهای مدت دار هستند که البته خیلی های دیگر هم آن را حاوی مواد نگه دارنده و مضر می دانند .

درصد چربی شیر هم این وسط معضلی شده بعضی شیر کاملا بی چربی می خورند و بعضی دیگر معتقدند که این شیر ها مزه آب می دهد نه طعم شیر واقعی .

اما واقعا چه نوع شیری بهترین انتخاب است؟
برخلاف تصور عموم مردم پزشکان می گویند که شیر های به اصطلاح مدت دار بهترین نوع شیر است .

دکتر خاکزاد می گوید که شیر های که توسط اشعه uv میکروب زدایی می شوند یعنی به اصطلاح شیر های مدت دار از بهترین نوع شیر انتخاب می شوند همچنین این روش مطمئن ترین روش در میکروب زدایی شیر است به همین دلیل این شیر ها مطمئن ترین و با کیفیت تر از انواع دیگر هستند .

اما فکر می کنید غلظت چربی شیر تا چه اندازه باید باشد؟

اگر شما هم باور عموم مردم را داشته باشید مطمئنا بر این باورید که هر چه کمتر، بهتر حتی صفر درصد اما باور کنید که این طور نیست .چربی شیر تا دو نیم درصد چربی مناسبی است که البته با کمی اغماض می توان شیر های ۳ درصد یا همان پر چرب خودمان را همشامل حالش کردو شیر با درصد بالای این مقدار چربی شیر پر چرب محسوب می شود .

پس نگران نباشید و با خیال راحت این شیر ها را بخورید اما فعالیت را هم فراموش نکنید چرا که درست است که به این طریق از ویتامین های محلول در چربی شیر مثل ویتامین A ,K بهرمند می شویم اما چربی شیر زود هضم شده و تبدیل به انرژی می شود و اگر این انرژی مصرف نشود به صورت چربی ذخیره می شود حتی در عروق !

پس شاید برای بچه های ۲ ساله تا ۱۷ ساله و افراد که فعالیت بدنی دارند این شیر مطلوب ترین انتخاب باشد اما اگر تحرکی و فعالیت روزانه مناسب ندارید پیشنهاد می کنیم که درصد چربی را کمی پایین بیارید تا به زیر ۲ درصد برسد.

 

اما بازهم این نصیحت را بپذیرد که چربی شیر را کامل حذف نکنید و البته خوردن سه لیوان شیر در روز را هم فراموش نکنید نگویید هم دوست ندارید باور کنید خیلی زود ب طعمش عادی می شود فقط کافی است ذائقه تان را عادت بدهید .
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 22 / 6برچسب:, ] [ 12:44 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

آیا ازدواج باعث چاق‌ شدن می‌شود؟

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که افراد متاهل در طول چند سال ابتدای پس از ازدواج، نسبت به افراد مجرد مشابه‌شان با احتمال دو برابر بیشتر ممکن است چاق شوند...

 

 

به گزارش تایم‌ آنلاین این بررسی که نتایج آن در ژورنال obesity منتشر شده است، به این قصد انجام شد که چگونگی تاثیر زندگی مشترک را بر وزن افراد تعیین کرد.

پژوهشگران تغییرات وزن و وضعیت روابط میان 6949 نفر را در طول چند سال دنبال کردند، و یافته‌های آنها نشان داد که افرادی که ازدواج می‌کنند، و همخانه می‌شوند، با احتمال بیشتری چند کیلویی وزن اضافه می‌کنند.

این پژوهشگران در دانشگاه کارولینای شمالی نشان دادند که زنان پس از یک سال زندگی مشترک با مردان در معرض افزایش احتمال اضافه وزن قرار می گیرند. هر مدت بیشتری از این زندگی مشترک می گذرد، احتمال افزایش وزن بیشتر می‌شود. در مورد مردان خطر چاقی تنها در بین سال اول و دوم زندگی مشترک اوج می‌گیرد.

 اما علت این افزایش وزن چیست؟

این پژوهشگران در بخش دیگری از بررسی‌شان 1293 زوج را مورد پرسش قرار دادند.

 بر اساس یافته‌های آنها زمان غذا خوردن در مورد افرادی که زندگی مشترک دارند، نسبت به آنهایی که تنها زندگی می‌کنند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و افرادی که قبلا به سالن ورزش می‌رفتند، ممکن است پس از ازدواج به همان اندازه قبل به فعالیت بدنی نپردازند.

 و شاید هم زوجین پس از ماه‌ها تلاش برای اینکه برای روز عروسی از لحاظ بدنی متناسب به نظر برسند، پس از ازدواج مدتی خود را رها می‌کنند.

دانشمندان همچنین مدتهاست که دریافته‌اند رابطه نزدیک با یک فرد چاق، چه به عنوان دوست یا به عنوان همسر، فرد را بیشتر در معرض چاقی قرار می‌دهد.

اما چگونه می‌توان این چرخه را متوقف کرد؟


شاید با الهام گفتن از همان شخصی که شما را به این ورطه کشانده است.

 یک بررسی در دانشگاه کنکتیکت نشان داد که اگر یکی از زوجین در یک برنامه کاهش وزن شرکت کند،‌ همسر او هم با وجودی که در این برنامه شرکت نکرده است، حدود 2.5 کیلوگرم کاهش وزن پیدا می‌کند.

 این پژوهشگران در ادامه بررسی خود سعی کردند به این سوال پاسخ دهند که آیات حمایت زوجین از یکدیگر می تواند به کاهش وزن هر دوی آنها کمک کند. بررسی مقدماتی 16 هفته‌ای آنها بر روی 20 زوج به این سوال جواب مثبت داد. در یکی از موارد همسر حمایت کننده نسبت به فردی که مشارکت‌‌کننده اصلی در بررسی بود، وزن بیشتری کم کرد.

البته چاق شدن پس از ازدواج یک پدیده غیرقابل‌ پیشگیری نیست و نباید باعث نگرانی زوج‌ها شود.

 از طرف دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهند که ازدواج اثرات مفید خود بر سلامتی را هم ایجاد می‌کند، مثلا عمر طولانی تر و احتمال بیشتر ترک سیگار.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 22 / 6برچسب:, ] [ 12:37 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

نوشیدنی که شانس بارداری را کاهش می دهد

مصرف بیش از این نوشیدنی، شانس بارداری را کاهش می دهد .

 


 مصرف بیش از حد قهوه می تواند بر لوله های فالوپ که در رحم زنان قرار دارد تاثیر منفی داشته باشد و با تاثیر سوئی که بر این لوله های می گذارد بارداری را با مشکل مواجه کند یا اینکه زنان دیرتر و همین طور سخت تر باردار شوند .

محققان دانشگاه نوادا در امریکا طی جدیدترین تحقیقات خود متوجه شدند : کافئین بر لوله های فالوپ تاثیر منفی می گذارد و مانع از خروج تخمک ها از طریق لوله های فالوپ می شوند .

تمام نوشیدنی هایی که دارای درصد قابل توجهی از کافئین هستند مانند : نوشابه های کولا دار ، نوشابه های انرژی زا ، چای ، قهوه و ... همین تاثیر را بر لوله های فالوپ ایجاد می کنند .

پیش از این نیز به تاثیر منفی مصرف قهوه در دوران بارداری اشاره هایی شده بود مانند : افزایش احتمال سقط جنین  یا تولد نوزادهای کم وزن .
اگر نوزادانی که متولد می شوند وزن شان بیش از حد کم باشد با مرگ یا اختلالات ذهنی روبرو می شوند .

نتایج این تحقیقات در مجله انگلیسی فارماکولوژی به چاپ رسیده است .
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 22 / 6برچسب:, ] [ 12:29 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

میوه ای که حتما باید با پوست مصرف شود

گروهی از دانشمندان آمریکایی در بررسی های خود نشان دادند که خوردن این میوه با پوست می تواند به تقویت عضلات کمک کند.

سیب را با پوست بخورید
چندی پیش دانشمندان موسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد نشان دادند همانطور که در کارتون «پاپای» (ملوان زبل) اتفاق می افتد، اسفناج یک ماده خوراکی غنی از نیترات است و حتی مصرف کم آن به مدت سه روز مداوم می تواند میزان اثربخشی میتوکندریها را بهبود ببخشد. میتوکندری ها نیروگاه های انرژی حاضر در سلول های ماهیچه ای و بافت ها هستند و بنابراین مصرف اسفناج به تقویت ماهیچه ها کمک می کند.

اما اکنون گروهی از دانشمندان دانشگاه آیووا با انجام مطالعاتی بر روی مواد غذایی که قادرند فرایند «تحلیل عضلانی ژنتیکی» را به تاخیر بیندازند موفق شدند هزار و 300 ماده را شناسایی کنند.
در بین این مواد، «اسید اورسولیک» که به میزان بسیار بالایی در پوست سیب دیده می شود یکی از موادی است که بیشترین تاثیر را بر روی تقویت عضلات دارد.

این ماده در گوشت سیب وجود ندارد. اسید اورسولیک علاوه بر پوست سیب در آلو، زغال اخته، ریحان و پونه کوهی نیز یافت می شود.

این دانشمندان با انجام آزمایشاتی بر روی مدل های حیوانی دریافتند موش هایی که برای آنها این مولکول تجویز شده بود ریتم عضلانی بهتری داشتند و از فواید کلی این ماده از جمله کاهش چربی های خون بهره مند می شدند.

این دانشمندان در این خصوص توضیح دادند:«این مولکول، بسیار جالب است. علاوه بر پتانسیل های دارویی، نتایج بررسی های ما نشان می دهد که اسید اورسولیک در یک رژیم غذایی سالم نیز وجود دارد. این برای کسانی که از دیرباز عادت داشته اند سیب را با پوست بخورند خبر خوبی است».
 
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 22 / 6برچسب:, ] [ 12:25 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

عامل جنايت پل مديريت اعدام شد
جوانی كه حوالی پل مديريت اقدام به قتل فجيع دختر مورد علاقه خود كرده بود، در مقابل ديدگان اوليای دم و جمعی از مردم تهران به دار مجازات آويخته شد.
 
 

 

ایسنا:ظهر چهارشنبه ـ 15 تیرماه ـ دختری دانشجو به نام «مهسا» پس از رد درخواست رابطه دوستی با همكلاسی‌اش به نام «كوشا» مورد حمله وی قرار گرفت و با ضربات متعدد چاقو از پای درآمد.

لحظاتی پس از وقوع این جنایت، كوشا توسط شاهدان حاضر و پلیس در صحنه دستگیر شد.

این متهم در تمام مراحل رسیدگی، به جنایت ارتكابی اعتراف كرد و نهایتا از سوی دادگاه كیفری استان تهران به قصاص محكوم شد كه این حكم پس از تایید از سوی دیوان عالی كشور بامداد سه‌شنبه ـ ‌امروز ـ در میان جمعی از مردم تهران و خانواده اولیای دم در محل حادثه به ‌مرحله اجرا درآمد.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 22 / 6برچسب:, ] [ 12:10 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

نحوه خوابیدن زنان باردار زمان تولد را تعیین می کند

تحقیقات جدید محققان نشان می دهد که مناسب نبودن مکان استراحت زنان باردار می تواند ریسک تولد پیش از موعد را افزایش دهد.

 

 به نقل از بی بی سی؛ نحوه خوابیدن و استراحت کردن زنان باردار می تواند زمان تولد جنین را تعیین کند .

تحقیقات جدید بر 155 زن باردار در دانشگاه اوکلند نشان می دهد ، نحوه خوابیدن زنان با زمان تولد جنین در ارتباط است . یکی از دلایلی که زنان زایمان زودرس دارند به دلیل نحوه و شیوه بد استراحت آنها بوده است.

عوامل دیگری مانند : اضافه وزن مادر ، سن زیاد ، قومیت ، ناهنجاری های مادرزادی یا شرایط نامناسب جفت نیز می توانند باعث تولد زودس شوند .

محققان بهترین حالت را خوابیدن به پهلو و جمع کردن زانو می دانند . این وضعیت خوابیدن کارکرد قلب مادر و جنین را در شرایط مساعدتری قرار می دهد .

نتایج این تحقیقات در ژورنال پزشکی بریتانیا به چاپ رسیده است .
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 22 / 6برچسب:, ] [ 2:42 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

چگونه سکسکه دست از سر ما بر می دارد؟

سکسه بلایی است که تقریبا همه ما دچارش می شویم اما این بلا وقتی بدتر می شود که بند نیاید شاید حدود 50 راه‌حل، برای درمان سکسکه شامل درمان‌‌های خانگی، دارویی و حتی جراحی ارائه شده است.

 

در ابتدا به درمان‌های خانگی اشاره می‌کنیم...
 
 1 نگه داشتن نفس و شمردن به آرامی از 1 تا 10  

2 نفس کشیدن داخل یک کیسه کاغذی برای مدتی کوتاه

3 نوشیدن سریع یک لیوان آب سرد

4 خوردن یک قاشق شکر یا عسل یا قرار دادن آن در انتهای زبان

5 بالا کشیدن زانوها به درون سینه

6 بیرون کشیدن ناگهانی و شدید زبان

7 گاز زدن یک تکه لیموترش

8 غرغره آب یخ

9 ماساژ انتهای گلو

10 خوردن یک قاشق سرکه

11 نوشیدن آب به حالت درازکشیده و خوردن از سمت مقابل لیوان

12 قرار دادن انگشت در دهان

13 از کسی بخواهید که شما را بترساند.

درمان‌های دارویی، جراحی و جایگزین سکسکه


سکسکه ادامه پیدا کند، پزشک داروهایی را تجویز می‌کند. «کلرپرومازین» که یک داروی ضدجنون ضداستفراغ است، معمولا اولین داروی انتخابی پزشک است. البته گاهی داروهای دیگری مانند «هالوپوریدول» یا «متوکلوپرامید» نیز برای بیمار تجویز می‌شوند. داروهای شل‌کننده عضلات یا ضددردها نیز گاهی برای درمان سکسکه به کار می‌روند.

یکی دیگر از روش‌های درمان، جراحی عصب فرنیک است. این درمان معمولا به عنوان آخرین راه‌حل در درمان سکسکه‌های مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بعضی گزارش‌ها از هیپنوتیزم و طب سوزنی نیز به عنوان راه‌حل‌های پیشنهادی طب جایگزین برای درمان سکسکه‌های مقاوم نام برده شده است که البته شواهد معتبری برای تایید این روش‌ها وجود ندارد.

روش‌های جدید درمان سکسکه‌های مقاوم
دکتر برایان پین، جراح اعصاب در دانشگاه لوئیزیانای آمریکا، در درمان‌های جدید سکسکه، موفقیت‌های زیادی داشته است. اسمیت، مرد 53 ساله‌ای که در مقدمه به وی اشاره شد، پس از آنکه انواع درمان‌های خانگی سکسکه را امتحان کرد و جواب نگرفت به متخصصان مختلفی مراجعه کرد اما آنها هیچ مشکل زمینه‌ای در وی پیدا نکردند.

مصرف داروهای مختلف هم برای درمان موثر نبود. وی بعد از مدتی به سراغ دکتر پین و همکارانش در دانشگاه لوئیزیانا رفت. آنها دستگاه کوچکی را در قسمت بالایی قفسه سینه وی ایمپلنت کردند. این وسیله تحریکات الکتریکی مداومی را از طریق عصب واگ به مغز می‌رساند و درنهایت بعد از چند سال، مشکل آقای اسمیت حل شد.

سازمان غذا و داروی آمریکا، در سال 1997، استفاده از این دستگاه را برای کنترل حمله‌های صرع در بیماران مبتلا موردتایید قرار داده بود اما هنوز استفاده از آن برای درمان سکسکه‌های مداوم مورد تایید مجامع پزشکی قرار نگرفته است. گزارش این درمان در مجله جراحی اعصاب آمریکا به چاپ رسید و عده زیادی که درگیر سکسکه‌های مزمن بودند سراغ دکتر پین و گروهش آمدند تا با استفاده از همین روش، درمان شوند.
 
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 22 / 6برچسب:, ] [ 2:11 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

علائم ابتلا به سرطان خون را بشناسید

سرطان خون، ‌سرطان بافت های سازنده خون است که مغز استخوان و سیستم لنفاوی را در بر می‌گیرد و ...
 
تب، خستگی مزمن و عفونت های مکرر بدون منشاء عفونی از علائم ابتلاء به سرطان خون است.
استادیار گروه هماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه لوکمیا یا سرطان خون، ‌سرطان بافت های سازنده خون است که مغز استخوان و سیستم لنفاوی را در بر می‌گیرد، اظهار داشت: کاهش وزن غیر ارادی، ورم غدد لنفاوی، بزرگ شدن کبد و طحال، خون‌ریزی‌های غیر ارادی و کبود شدگی، ایجاد لکه‌های قرمز روی پوست، عرق کردن بیش از حد مخصوصا در شب، استخوان درد و نازک شدن استخوان‌ها از دیگر علائم و عوارض این بیماری به شمار می رود.
 
دکتر ابولقاسم اللهیاری با بیان اینکه سرطان خون بر اساس عمل رشد و نوع سلولها به دو نوع حاد و مزمن طبقه بندی می شود افزود: بر خلاف تصور عامه مردم سرطان خون بیماری کشنده ای نیست و با توجه به منشاء بیماری و انجام روشهای نوین پیوند سلولهای بنیادین 30 تا 40درصد بیماران علاج قطعی می شوند.
این فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی گفت: علت واقعی این بیماری هنوز مشخص نشده است و عوامل محیطی و ژنتیکی همچون درمان سرطان های دیگر، اختلالات خاص خونی ،در معرض شدید پرتوهای رادیولوژی قرار گرفتن وسیگار می تواند در ایجاد این بیماری تأثیرگذار باشد.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 22 / 6برچسب:, ] [ 2:0 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

بهترین زمان برای مصرف لیمو ترش

آیا می دانید لیمو ترش را در چه زمانی باید مصرف کرد تا فواید آن چند برابر شود ؟

 


مصرف عصاره لیمو‌ترش در جلوگیری از سوء‌هاضمه بسیار مفید است چرا که پس از ورود به جهاز هاضمه به باکتری‌ها حمله و عملیات آنها را خنثی کرده و حالت اسیدیته و تخمیر را به وجود می‌آورد.

دکتر اردلان نبی‌زاده متخصص بیماری‌های گوارشی، ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به این که اختلالات مجاری گوارشی از جمله‌ سوء هاضمه از عمومی‌ترین شکایات بهداشتی افراد است، اظهار کرد: سوء هاضمه بر اثر باقی ماندن مقداری فضولات در قسمتی از روده بزرگ تولید می‌شود که به راحتی و با مصرف میوه پس از صرف غذا می‌توان از بروز آن پیشگیری کرد.

وی افزود: دلیل این امر دفع فضولات توسط میوه انجام شده و عمل جهاز هاضمه‌ تنظیم می‌شود.

این متخصص مصرف آب میوه و میوه پس از صرف غذا را تنها باعث ضدعفونی شدن جهازهاضمه ندانست و گفت: مصرف میوه سموم موجود در شرائین، پوست و کلیه‌ها را نیز دفع کرده و به سلامت هر چه بیشتر این قسمت‌های بدن کمک می‌کند.

وی با اعلام این که اغلب میوه‌ها برای پیشگیری از سو‌ءهاضمه مفیدند، گفت: البته از این میان مصرف لیموترش و سیب اثر مفیدتری داشته و در پیشگیری موثرترند.

این متخصص در پایان خوردن عصاره لیمویی که روی آتش پخته شده باشد را در برطرف ساختن سوء هاضمه موثر دانست و اظهار کرد: افراد می‌توانند برای از بین بردن اثرات سوء چربی بعد از خوردن هر غذای چرب عصاره لااقل یک عدد لیموترش را مصرف کنند.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 22 / 6برچسب:, ] [ 1:57 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

این نان قند خون را بالا می برد!

اگر قند خون تان بالا است از خوردن این نان اجتناب کنید و...


یک متخصص تغذیه با بیان اینکه نان‌های حجیم فانتزی بیش از نان‌های تنوری در چاقی افراد موثر است، گفت: مصرف نان‌های باگت قند خون افراد به میزان دو تا سه برابر افزایش پیدا می‌کند.

دکتر مجید غیور مبرهن با بیان این که نان‌های حجیم فانتزی نسبت به سایر نان‌های سنتی موجود، زمینه‌ساز افزایش قندخون افراد می‌شود، اظهار داشت: براساس مطالعات صورت گرفته با مصرف نان‌های باگت قند خون افراد به میزان دو تا سه برابر افزایش پیدا می‌کند.

 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه نان‌های پخت شده به روش سنتی نسبت به نان‌های حجیم کمتر در افزایش قندخون افراد موثر است، افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته نان‌های نازک و تنوری نظیر نان سنگک کمتر از سایر نان‌ها در افزایش قند خون و در نهایت اضافه وزن افراد موثر است که با توجه به افزایش مصرف نانهای حجیم در این رابطه باید اقدامات اساسی به منظور استفاده از نان‌های سنتی به جای این گونه نان‌ها انجام داد.
مبرهن، در رابطه با صنعتی شدن پخت نان و در مقابل آن افزایش نان‌های حجیم که در داخل فر و غیر تنوری طبخ می‌شود، گفت: با توجه به رشد روز افزون جمعیت شهرنشینی و در این راستا افزایش تقاضا برای مصرف نان، حرکت به سمت پخت نان‌ها به روش صنعتی امری ضروری است.
این متخصص تغذیه ، ایجاد نان به روش صنعتی را عاملی برای بررسی متمرکز در پخت نان دانست و اظهار داشت: با افزایش مجتمع‌های صنعتی پخت نان امکان بررسی و نظارت بر نان‌های تولید شده افزایش پیدا می‌کند که در صورت بهره ‌گیری از روش‌های مناسب برای پخت نان می‌توان علاوه بر تولید نان با کیفیت از بروز مشکلات ناشی از استفاده از این گونه نان‌ها جلوگیری کرد.
وی خاطرنشان کرد: توجه به نان‌های سنتی موجود با توجه به ارزش‌های غذایی بالای آنها در کنار توسعه نان‌های صنعتی به منظور پاسخگویی نیاز تمام افراد با سلایق متفاوت ضروری است.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 22 / 6برچسب:, ] [ 1:52 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

خنده بر عملكرد شش‌ها تاثیر منفی كوتاه‌مدت می‌گذارد!

پژوهشگران آمریکایی عقیده دارند که شوخ طبعی بر سلامت انسان تاثیر مثبت می‌گذارد، اما خندیدن حداقل در کوتاه مدت می‌تواند بر عملکرد ششها تاثیر منفی داشته باشد.

 

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، پژوهشگران آمریکایی که در صدد یافتن تاثیر خندیدن و شوخ طبعی بر بیماران مبتلا به بیماری انسداد ریوی مزمن بودند، پی بردند افرادی که شوخ طبع‌تر بودند نشانه های کمتری از افسردگی و اضطراب از خود بروز می‌دهند، اما در نهایت و بر اساس نتایج این تحقیق، مشخص شد بیمارانی که نیم ساعت فیلم کمدی نگاه می کردند و در این مدت می‌خندیدند، عملکرد ریوی ضعیف‌تری داشتند.

چارلز امری پروفسور روانشناس از دانشگاه اوهایو و نویسنده اصلی این پژوهش بر این اساس عقیده دارد که بازتهابهای خندیدن و شوخ طبعی، وسیع‌تر و پیچیده‌تر از آن است که تصور می‌شود و احتمالا مزایای خندیدن، برای همیشه و در خصوص تمام افراد صدق ندارد.
 
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 22 / 6برچسب:, ] [ 1:48 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ تخصصی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان خوش آمدید.
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لذت از هوشبری با وبلاگ تخصصی اکسیژن و آدرس oxygen88.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 244
بازدید ماه : 1323
بازدید کل : 450957
تعداد مطالب : 248
تعداد نظرات : 32
تعداد آنلاین : 1

داغ کن - کلوب دات کام

تعبیر خواب آنلاین

.



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.




.


فال امروز


استخاره آنلاین با قرآن کریم


Pichak go Up
فروش بک لینک طراحی سایت عکس