لذت از هوشبری با وبلاگ اکسیژن
اکسیژن اولین وبلاگ تخصصی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان  
قالب وبلاگ

 

 

 

 

انگشت شماره 1

 

اين انگشت نماد مسايل مادي و ثروت است و كساني كه اين انگشت را انتخاب مي كنند ، اقتصاد دانان خوبي هستند و معمولا از نظر مالي در وضعيت خوبي قرار دارند .

 

انگشت شماره 2

 

 

اين انگشت نماد کار مي باشد و اشخاصي که به اين انگشت اهميت بيشتري مي دهند انسانهاي کاري هستند و بطور كلي وجدان کاري خوبي دارند و موفقيت زيادي در كارها دارند .

 
 
 
انگشت شماره 3
 
اين انگشت ميزان اهميت به خود فرد را نشان مي دهد ، افرادي كه اين انگشت را انتخاب مي كنند ، در مورد همه چيز اول به خود اهميت داده و تا حدودي خودپرست و خودخواه هستند .
 
 
 
انگشت شماره 4
 
اين انگشت نماد محبت و عشق است و كساني كه اين انگشت را انتخاب مي كنند ، انسانهاي احساساتي و عاطفي هستند و همواره به دنبال محبت و خوشحال كردن ديگران هستند .
 
 
 
انگشت شماره 5
 
اين انگشت نماد خانواده و فرزند هست و كساني كه به اين انگشت علاقمند هستند ، افرادي هستند كه به خانواده پايبند بوده و به زندگي مشترك و بطور كلي روابط بين افراد اهميت مي دهند .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 
 
 
 

 

 
[ چهار شنبه 13 / 4برچسب:, ] [ 4:7 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]
حسيني تاكيد كرد: در آغاز چهارمين دهه زندگي خود هستم و نياز دارم به برخي سووالات ذهنم پاسخ دهم و اين امر بدون در اختيار داشتن زماني مناسب براي تحقيق و جستجو امكانپذير نيست.

شهاب حسيني بازيگر سينما و تلويزيون قصد دارد پس از پايان بازي در سريال 'سرزمين كهن' به كارگرداني كمال تبريزي براي پنج سال از دنياي بازيگري خداحافظي كند.

شهاب حسيني روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا گفت: قصد دارم براي مدتي بازيگري را كنار بگذارم، امروز نياز به دريافت هاي جديدي در كار و زندگي دارم و بايد براي بدست آوردن اين دريافت ها زماني را اختصاص دهم.

بازيگر فيلم سينمايي جدايي نادر از سيمين يادآور شد: پايان هر دهه از زندگي، دغدغه هايي را براي هر انسان در پي دارد و برخي اين دغدغه ها رنگ ديگري گرفته، تعدادي از آنها عميق شده و برخي نيز از بين مي رود.

حسيني تاكيد كرد: در آغاز چهارمين دهه زندگي خود هستم و نياز دارم به برخي سووالات ذهنم پاسخ دهم و اين امر بدون در اختيار داشتن زماني مناسب براي تحقيق و جستجو امكانپذير نيست.

وي ادامه داد: اين تلاش براي رهايي از تكرار و فرار از مرز روزمرگي است زيرا ادامه اين روند موجب مرگ عشق و خلاقيت مي شود.

بازيگر فيلم سينمايي 'رف روي شيرواني داغ گفت: فقط براي رفع نيازهاي روزمره در زندگي نمي توان در آثار سينمايي بازي كرد و نبايد در انتظار باشيم تا پس از سال ها به واسطه دو پيشنهاد خوب، اثري درخور توجه در عرصه بازيگري داشته باشيم.

حسيني ادامه داد: براي دريافت صحيح و درك عميق تر از حرفه بازيگري نياز دارم فضاي پشت دوربين را تجربه كنم تا اينگونه به شناخت خوبي از سينما و دنياي فيلم برسم.

وي درباره اينكه در اين سال ها چه فعاليتي خواهد كرد، يادآور شد: سال هاي دوري از عرصه بازيگري بدون شك دوران استراحت نيست، در اين سال ها تلاش مي كنم تا از بيرون به بازيگري و سينما نگاه كنم و به جستجو و كنكاش براي تازه شدن بپردازم.

بازيگر فيلم سينمايي د'رباره الي افزود: 15 سال عملكرد من در عرصه هنر، حاصل 26 سال زندگي قبل از دوران هنري من بوده است. در اين دوران سرگشتگي هاي دوران نوجواني، شرايط هشت سال جنگ تحميلي و احساسات و روياپردازي هاي متناسب با جواني با من همراه بود اما در سال هاي اخير تجربه جديدي به من افزوده نشده است.

حسيني ادامه داد: تصور مي كنم به ابزاري براي كار خود تبديل شده ام و دوست دارم از آنچه تاكنون بوده و هستم مفيدتر باشم تا به اغناي روحي برسم.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ چهار شنبه 13 / 4برچسب:, ] [ 3:51 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]



 


هوا بس ناجوانمردانه گرم است، چه چيزي خيلي مي‌چسبد؟ با يك ليوان آبميوه خنك خوشمزه چطوريد؟ در ويترين مغازه‌هاي آبميوه‌فروشي و دريخچال سوپرماركت‌ها انواع و اقسام آبميوه‌هاي تگري در انتظار شما هستند اما چه آبميوه‌اي بهتر است؟ بعضي آبميوه‌ها اگر درست تهيه شوند سرشار از ويتامين هستند اما بعضي از آبميوه‌ها نيز هيچ فايده‌اي ندارند و حتي مي‌توانند مضر هم باشند. اين راهنمايي است براي شما كه آبميوه‌هاي مناسب مصرف كنيد.

 



 

بهترين گزينه در دسترس


بارها و بارها شنيده‌ايد بايد سبزي‌ها را در رژيم غذايي خود جاي دهيد، اما احتمالا براي درنظر گرفتن جاي ثابت در بشقاب‌تان براي سبزي‌ها، مشكل داريد. خب، بهترين كار اين است كه آب سبزي‌ها را به رژيم غذايي خود اضافه كنيد. ليكوين موجود در آب گوجه‌فرنگي مي‌تواند احتمال ابتلاي شما به سرطان پروستات را كم كند. آب چغندر هم احتمالا مي‌تواند فشارخون بالا را كاهش دهد. آب سبزي‌هاي تازه سبزرنگ هم غني از فيبر هستند و مي‌توانند گزينه بسيارخوبي براي رژيم غذايي شما باشند كه احساس گرسنگي شما را كاهش دهند و به كم كردن وزن شما كمك كنند. تازه همه اين فوايد همراه اين است كه ضرري هم متوجه شما نخواهد شد زيرا آب سبزي‌ها عاري از قند است و كالري كمي هم دارد و براي همين مي‌توان آن را بهترين گزينه‌ها ميان آبميوه‌ها دانست.

 



 

معجون يعني مشكل


با شنيدن اسم «معجون» گوش به زنگ باشيد. واقعيت اين است كه خيلي از اين معجون‌ها، مقدار كمي آبميوه واقعي در خود دارند و بيشترين تركيبات داخل آن‌ها آب و شكر است، به‌خصوص محلول‌هاي قندي (قند فروكتوزي) . اين نوشيدني‌ها درواقع هيچ خاصيتي ندارند و از آن‌جايي كه پركالري و بسيار هم شيرين هستند براي بدن مضرند و مواد مفيد هم در آن‌ها بسيار كم است. تحقيقات نشان داده مصرف اين نوشيدني‌ها در كودكان خطر چاقي و مشكلات مرتبط با آن را در كودكان بالا مي‌برد.

 



از قديم گفته شده كه آب انگور و سركه انگور براي قلب مفيد هستند. آب انگور قرمز پر از آنتي‌اكسيدان‌هاي قوي است (به‌خصوص فلانوئيدها و رزوانرول)، خوبي آب انگور اين است كه در طريقه صحيح درست كردن آن از همه چيز انگور يعني پوسته و دانه استفاده شود.

 



 

بي‌خيال قند شويد


اين روزها تبليغات زيادي روي آبميوه‌هاي خالص بدون افزودني و بدون شيرين‌كننده‌ها وجود دارد. خب همه مي‌دانند كه اين آبميوه‌ها غني از ويتامين‌ها و آنتي‌اكسيدا‌ن‌هايي هستند كه بدن را از بسياري از بيماري‌ها مصون نگه مي‌دارند. اما مي‌دانيد مشكل چيست؟ خود اين آبميوه‌ها هم حتي بدون اضافه كردن شكر، مي‌توانند بسيار شيرين باشند و حتي پركالري، يك ليوان آب سيب خالص به اندازه يك تخته شكلات قند دارد. براي همين است كه برخي متخصصان مي‌گويند مصرف آب‌ميوه خالص را به يك بار در روز محدود كنيد.

 




 
بهترين گزينه، سرخ سرخ


اگر مي‌خواهيد روزي فقط يك ليوان آبميوه بخوريد، بهتر است، از بهترين گزينه‌ها شروع كنيد. پس بدانيد، هر جرعه از هر آبميوه چه  مواد غذايي را در خود دارد. به نظر مي‌رسد، آب انار در صدر اين فهرست قرار مي‌گيرد. درست است، آب انار طبيعي هم كالري و هم قند بالايي دارد اما غني از آنتي‌اكسيدان است. ثابت شده است، آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در انار باعث حفظ عملكرد مناسب سلول‌هاي مغز مي‌شوند و با سرطان مي‌جنگند. برخي مطالعات نشان داده، 100 سي‌سي از آب انار روزانه مي‌تواند بدن را در مقابل سرطان پروستات محافظت كند.

 



 

اگر مغزتان را دوست داريد


بلوبري از ميوه‌هايي است كه به تازگي محبوب شده است. تحقيقات هم نشان داده، مواد موجود در بلوبري مي‌توانند سلامت مغز را حفظ كنند. درمطالعه‌اي در اسكاتلند محققان تاثير آب بلوبري روي حافظه را در افراد مسن بالاي 70 سال كه حافظه‌شان به دليل روند پيرشدن دچار مشكل شده بودند مورد بررسي قرار دادند. در اين مطالعه مشخص شد، افرادي كه هر روز براي 12 هفته 2و نيم ليوان آب بلوبري خورده بودند در مباحث يادگيري، به خاطر سپردن و تست‌هاي عملكرد ذهني بسيار بهتر از گروه ديگر بودند. پس اگر مغزتان را دوست داريد آب بلوبري بنوشيد.

 



 

قبل از ورزش بنوشيد


گيلاس ميوه خوشمزه‌اي است ولي خوردن آب گيلاس خيلي معمول نيست، اما يادتان باشد، خوردن يك ليوان آب گيلاس كلي آنتي‌اكسيدان به بدن شما خواهد رساند، درضمن آب گيلاس غني از مواد ضدالتهابي است. در يك مطالعه در نروژ هم نشان داده شده كه خوردن يك ليوان آب گيلاس قبل و بعد از ورزش كردن مي‌تواند دردهاي عضلاني شما پس از انجام تمرينات سنگين ورزشي را كاهش دهد.

 




 

 آب پرتقال پر از ويتامين C است و خوردن آن سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند. درضمن، خيلي از آب پرتقال‌هاي موجود در بازار كلسيم اضافه شده و ويتامين D هم دارند و متخصصان تغذيه خوردن آن‌ها را براي سلامت استخوان‌ها توصيه مي‌كنند

 



اگر فقرآهن داريد


آب آلوي سياه هم از آن آبميوه‌هاي عالي است كه نبايد آن را از دست بدهيد. از قديم مردم باتجربه به اين نكته رسيده بودند كه مصرف آلو مي‌تواند يبوست را برطرف كند. كاركرد اين ميوه هم به دليل اين است كه غني از فيبر و در عين حال غني از ماده سوربيتول است كه يك مسهل طبيعي است. اما اين را هم بدانيد كه آب آلو غني از آنتي‌اكسيدان، آهن و پتاسيم نيز هست.


 



 

محبو‌ب‌ترين


خيلي‌ها با شنيدن اسم «‌آبميوه» به ياد «آب پرتقال» مي‌افتند. خب، آيا آب پرتقال ارزش اين همه محبوبيت را دارد؟ خبر خوب اين است كه آب پرتقال پر از ويتامين C است و خوردن آن سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند. درضمن، خيلي از آب پرتقال‌هاي موجود در بازار كلسيم اضافه شده و ويتامين D هم دارند و متخصصان تغذيه خوردن آن‌ها را براي سلامت استخوان‌ها توصيه مي‌كنند. آب پرتقال طبيعي از آب پرتقال‌ مصنوعي قند و كالري كمتري هم دارد.

 



 

يك ليوان در روز


خيلي از بچه‌ها آبميوه دوست دارند و اين بعضي از والدين را نگران مي‌كند كه آيا ممكن است بچه‌هاي‌شان بيش از حد آبميوه بخورند يا نه. به‌تازگي انجمن متخصصان اطفال آمريكا در اين زمينه توصيه كرده است كه كودكان زير 6 سال بيشتر از 100 تا 200 سي‌سي در روز آبميوه مصرف نكنند. اين ميزان براي كودكان و نوجوانان بين 7 تا 18 سال بين 250 تا 350 سي‌سي است. اگر كودك شما اصرار مي‌كند كه آبميوه بخورد آبميوه او را با آب مخلوط كنيد و در اين صورت مي‌توانيد روزي 2 يا 3 ليوان آبميوه همراه با آب به كودك‌تان بدهيد.


 




 
خود ميوه يا آبميوه


متخصصان تغذيه مي‌گويند؛ خوردن آبميوه راهكار مناسبي براي رساندن مواد غذايي به بدن شماست اما يادتان باشد در موارد بسياري خوردن خود ميوه‌ها از آب آن‌ها بهتر است. گوشت و پالپ ميوه‌ها خاصيت‌هاي زيادي دارند كه نبايد آن‌ها را دست‌كم گرفت. 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 11 / 4برچسب:, ] [ 23:29 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]



بچه های گل کنکوری سلام.واقعا خسته نباشید.بهتون تبریک می گم

که یکی از آزمون های بزرگ زندگیتونو پشت سر گذاشتید.امیدوارم

که در رشته ی مورد علاقتون قبول بشید.

 

امشب براتون سؤالات کنکور امسالو قرار دادم.امیدوارم که همیشه موفق باشید.

 

سؤالات کنکور سراسری رشته ی تجربی سال 1390

 

سؤالات کنکور سراسری رشته ی ریاضی سال 1390

 

سؤالات کنکور سراسری رشته ی هنر سال 1390

 

سؤالات کنکور سراسری رشته ی انسانی سال 1390

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 11 / 4برچسب:, ] [ 22:14 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

به دنبـال خـدا  نگـرد



به دنبال خدا نگرد
خدا در بیابان های خالی از انسان نیست
خدا در جاده های تنهای بی انتها نیست
به دنبالش نگرد


خدا در نگاه منتظر کسی است که به دنبال خبری از توست
خدا در قلبی است که برای تو می تپد
خدا در لبخندی است که با نگاه مهربان تو جانی دوباره می گیرد


خدا آنجاست
در جمع عزیزترینهایت
خدا در دستی است که به یاری می گیری
در قلبی است که شاد می کنی
در لبخندی است که به لب می نشانی
خدا در بتکده و مسجد نیست
گشتنت زمان را هدر می دهد
خدا در عطر خوش نان است
خدا در جشن و سروری است که به پا می کنی
خدا را در کوچه پس کوچه های درویشی و دور از انسان ها جست و جو مکن
خدا آنجا نیست

او جایی است که همه شادند
و جایی است که قلب شکسته ای نمانده
در نگاه پرافتخار مادری است به فرزندش
در نگاه عاشقانه زنی است به همسرش
باید از فرصت های کوتاه زندگی جاودانگی را جست


زندگی چالشی بزرگ است
مخاطره ای عظیم
فرصت یکه و یکتای زندگی را
نباید صرف چیزهای کم بها کرد
چیزهای اندک که مرگ آن ها را از ما می گیرد
زندگی را باید صرف اموری کرد که مرگ نمی تواند آن ها را از ما بگیرد
زندگی کاروان سرایی است که شب هنگام در آن اتراق می کنیم
و سپیده دمان از آن بیرون می رویم
فقط یک چیزهایی اهمیت دارند
چیزهایی که وقت کوچ ما، از خانه بدن، با ما همراه باشند
همچون معرفت بر الله و به خود آیی


دنیا چیزی نیست که آن را واگذاریم
و با بی پروایی از آن درگذریم
دنیا چیزی است که باید آن را برداریم و با خود همراه کنیم
سالکان حقیقی می دانند که همه آن زندگی باشکوه هدیه ای از طرف خداوند است
و بهره خود را از دنیا فراموش نمی کنند
کسانی که از دنیا روی برمی گردانند
نگاهی تیره و یأس آلود دارند
آن ها دشمن زندگی و شادمانی اند

خداوند زندگی را به ما نبخشیده است تا از آن روی برگردانیم
سرانجام خداوند از من و تو خواهد پرسید:



آیا "زندگی" را "زندگی کرده ای"؟

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ دو شنبه 11 / 4برچسب:, ] [ 12:25 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]







حدس بزنید این موجود ناشناخته که از پاکت بستنی خارج شده چیست؟
الف) نسل جهش یافته پاندا
ب)وقتی پاندا کودک بود
ج)پسر عموی "میکی موس" پاندا
د)مردی که دندان درد داشته و لپش باد کرده است

شباهت بین تصویر سمت راست و چپ چیست؟(ذکر یک نمونه کافی است)
الف)داشتن دماغ
ب)داشتن کاکائو
ج)بستنی
د)چوب بستنی

پاندا اصولا چه موجودی است؟

الف)بزرگی‌های میکی موس است
ب)موجدی یک سر و دو گوش است که یک دماغ هم دارد
ج)هیچکدام
د)همه موارد

عکس روی پاکت بستنی نشانه چیست؟

الف)نکته انحرافی برای رد گم کردن است
ب)تست هوش است
ج)رو کم کنی است
د)تصویری خیالی است

با توجه به این که هنور نسبت این موجود با پاندا شناخته نشده و بر همگان روشن نیست لذا به محض اعلام نتایج کارشناسی به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.

 


فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


 

 

[ شنبه 9 / 4برچسب:, ] [ 21:41 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

گاهی اوقات اتفاقاتی پیش می‌آید که باور کردنش سخته و شاید نتوان به راحتی آنها را قبول کرد.دختریکه 8مرتبه زودتر از دیگران پیر میشود یعنی زمانی که 10ساله شود، چهره ای مانند یک پیرزن 80ساله خواهد داشت!!
اشانتی الیوت اسمیت، دختر 7سالهایست که در بریتانیا زندگی میکند. او از پیری زودرس در کودکی رنج میبرد که یک بیماری نادر ژنتیکی است.



پدر و مادر او هیچگاه درمورد بیماری فرزندشان صحبت نمیکنند و همیشه سعی میکنند از روزهای باقی مانده زندگی دخترشان لذت ببرند چرا که این دختر فقط تا 13سالگی زنده خواهد ماند!

وقتی که بقیه آدمها به اشانتی خیره میشوند، او لبخند میزند و میگوید: چون من زیبا هستم بقیه نگاهم میکنند!

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ شنبه 9 / 4برچسب:, ] [ 21:19 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ شنبه 9 / 4برچسب:, ] [ 21:16 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

چرا ستاره‌هاي زن ايراني تمايلي براي مادر شدن ندارند و از كنار اين حس بزرگ به راحتي مي‌گذرند. شايد تنها از ميان ستاره‌هاي چند دهه اخير «ليلا حاتمي» مادر شد آن هم براي دومين بار... و نشان داد كه مادر شدن هيچ تعارضي با سوپراستار شدن ندارد. اما در اكثر كشورهاي دنيا ستاره‌هاي زن‌ در اوج شهرت و محبوبيت‌شان نيز مادر مي‌شوند و حتي چندقلو به دنيا مي‌آورند. زيرا معتقدند مادر شدن انگيزه آنها را براي موفقيت، دوچندان مي‌كند حال اين‌كه در ذهن بازيگرهاي زن ما چه مي‌گذرد كه ترجيح مي‌دهند دنياي بدون بچه را براي خودشان انتخاب كنند، متن كامل اين گزارش را كه خلاصه‌اي از آن هم اكنون مقابل شماست. در ماهنامه خانه‌آرماني به طور كامل بخوانيد.

هديه تهراني؛ صورت سنگي
هديه تهراني، بدون ترديد يكي از مشهورترين بازيگران زن سينماي ايران بعد از انقلاب محسوب مي‌شود. ستاره صورت سنگي كه در آستانه 39 سالگي قرار دارد، تا به امروز طعم مادر شدن را نچشيده و ظاهرا بعيد هم به نظر مي‌رسد كه بخواهد مادر شود.

نيكي كريمي؛ زني در آستانه 40 سالگي
شايد باور كردنش سخت به نظر برسد و با خودتان بگوييد زمان چقدر زود مي‌گذرد اما «عروس» سينماي ايران اين روزها در آستانه چهل سالگي قرار دارد. ظاهرا در ميان شلوغي كارهايش اعم از بازيگري، كارگرداني و ترجمه، فرصتي براي بچه‌دار شدن نداشته است. او در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد چرا تا كنون ازدواج نكرده و بچه‌دار نشده است، گفت: اين سوال‌ها به دور از نزاكت است. دوست ندارم ديگران به مسائل شخصي‌ام بپردازند.

ماهايا پطروسيان؛ زندگي بدون فرزند
ستاره دهه هفتاد سينماي ايران «ماهايا پطروسيان» هم جزو ستارگاني است كه زندگي مشتركش دستخوش حوادثي شده و در نهايت منجر به جدايي‌اش شده است. ماهايا از اين‌كه بخواهد بي‌پروا راجع به زندگي شخصي‌اش حرف بزند هيچ‌گاه واهمه نداشته است. او درباره اين‌كه چرا تا كنون مادر نشده است گفت: زندگي ستاره‌هاي زن در ايران مصائب خودش را دارد. شما براي اين‌كه يك فرزند خوب داشته باشيد، بايد به دنبال يك شريك زندگي مناسب كه از هر جهت با شما هم‌فكر باشد بگرديد. واقعيتش اين است كه من تا به امروز فردي را پيدا نكردم كه براي فرزندم پدر شايسته‌اي باشد.


مهرانه مهين‌ترابي؛ ريسك مادر شدن
مهرانه مهين ترابي كه با سريال همسران تا سر حد يك ستاره مشهور شد، تصميم گرفت زندگي مجردي را براي خودش انتخاب كند. او مي‌گويد: من هميشه آدم كمال‌طلبي بودم و دوست داشتم همه چيز را يا به صورت كامل داشته باشم يا اصلا نداشته باشم. در انتخاب همسر هم همين‌طور بودم. دلم مي‌خواست همسرم بهترين باشد. از آن‌جا كه بهترين وجود ندارد، من تنها ماندم، ريسك مادر نشدن را پذيرفتم و سرنوشت تنها بودن را براي خودم انتخاب كردم.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ شنبه 9 / 4برچسب:, ] [ 21:7 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

شوکی دیگر به جامعه / حمله اراذل و اوباش به استخر زنانه در تهران!
'فاطمه آليا' نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از اراذل و اوباش كه در روزهای گذشته به يك استخر زنانه در تهران حمله كرده بودند، دستگير شدند.


 
 
 
ایرنا:عضو فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره این حادثه افزود: این اراذل و اوباش نتوانسته بودند به اهداف شوم خود دست یابند و با همكاری نیروی انتظامی به سرعت دستگیر شدند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیح دیگری درباره جزئیات این حادثه نداد اما تاكید كرد: این اقدامات، تحركاتی سازمان یافته برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه است.
 
آلیا افزود: با شروع اجرای طرح امنیت اخلاقی، تعدادی از اراذل و اوباش اینگونه اقدامات را برای مقاومت در مقابل قانون انجام می دهند.
 
وی تاكید كرد: نیروی انتظامی و مسوولان قضایی باید قاطعانه با متجاوزان به حریم خصوصی افراد و برهم زنندگان امنیت اخلاقی و روانی جامعه برخورد كنند.
 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

[ شنبه 9 / 4برچسب:, ] [ 20:37 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]
[ شنبه 9 / 4برچسب:, ] [ 4:29 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

لذت از آشپزی با سامان گلریز

 

                      با بهونه بهترین لحظات رو تجربه کنید

 

                                             ورود

 

[ یک شنبه 8 / 4برچسب:, ] [ 17:57 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

با اسلاید زیر مایع درمانی را با 3 سوت یاد بگیرید.

 

 

5% 10% Dextrose / Glucose intravenous infusion 50ml/100ml/250ml/500ml/1000ml

 

یاد گرفتن مایع درمانی دز سه سوت

Download

 

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
[ چهار شنبه 23 / 3برچسب:مطالب مربوط به هوشبری, ] [ 23:3 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

Picture of Chips with salt and vinegar - Free Pictures - FreeFoto.com


نتايج تحقيقات دانشمندان استراليايي نشان داده است كه مصرف زياد سيب زميني توسط زنان باردار خطر ابتلا به ديابت نوع اول را در فرزندان افزايش مي دهد

پژوهشگران موسسه بين المللي ديابت در ملبورن معتقدند كه ماده سمي بافيلومايسين كه در سيب زميني و ديگر سبزيجات ريشه اي يافت مي‌شود مي تواند در كودكاني كه زمينه ابتلا به ديابت نوع اول را دارند باعث بروز اين بيماري شود



فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 3برچسب:, ] [ 22:20 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

دارو

سه ماهه حاملگی

اثر روی جنین

تتراسایکلین

هرسه ماه

تغییر رنگ و اختلالت دندانی و تغییر رشد استخوان

سیگار کشیدن

هرسه ماه

تاخیر رشد داخل رحمی-  نارس بودن- سندرم مرگ ناگهانی شیرخوار-  عوارض دوران  حاملگی

مترونیدازول

 ماه اول

ممکن است نواقص روی اندام بگذارد و موتاژن  باشد

دیازپام

هرسه ماه

مصرف دائم ممکن است  باعث  وابستگی  نوزاد و افزایش  خطر  شکاف  دهانی گردد.

کوکائین

هرسه ماه

افزایش خطر سقط  خودبه خودی- جداشدن زودرس جفت- زایمان نارس- انفارکتوس مغزی  نوزاد

ضدافسردگیها

ماه سوم

سندرم های محرومیت  نوزاد  بدنبال مصرف کلومپرامین و دزپیرامین و ایمیپرامین گزارش

آمفتامین ها

هرسه ماه

ناهنجاریهای تکاملی- کاهش انجام تکالیف مدرسه

آمینوپترین

ماه اول

ناهنجاریهای  متعدد  عمده  و  واضح

باربیتوراتها

هرسه ماه

مصرف مداوم میتواند باعث وابستگی نوزاد شود

بوسولفان

هرسه ماه

ناهنجاریهای مختلف مادرزادی- وزن کم نوزاد در هنگام تولد

کاربامازپین

ماه اول

اختلالات لوله عصبی

کلرپروپامید

هرسه ماه

هیپوگایسمی نوزادی علامت دار طول کشیده

کلومیپرامین

ماه سوم

هیپوتونی-  سیانوز-  هیپوترمی

سیکلوفسفامید

ماه اول

ناهنجاریهای  مختلف  مادرزادی

سیتارابین

ماههای اول و دوم

ناهنجاریهای  مختلف  مادرزادی

اتانول

هرسه ماه

خطر سندرم الکلی  جنین و اختلالت عصبی و تکاملی  مرتبط  با الکل


منبع:

 

 

midwifery.blogfa.com

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
[ چهار شنبه 23 / 3برچسب:, ] [ 22:3 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

تغذیه مناسب با میزان کافی ید که می تواند با مصرف انواع ماهیها، میگو و دیگر آبزیان و همچنین مقدار توصیه شده نمک یددار تصفیه تامین شود، ضامن سلامت جنین و مادر باردار است.

تغییرات عملکرد تیروئید در بارداری

بارداری طبیعی منجر به یکسری تغییرات فیزیولوژیک و هورمونی می شود که بر عملکرد تیروئید تأثیر میگذارند. بهمین دلیل تفسیر نتایج آزمایش تیروئید یک خانم حامله باید با دقت صورت پذیرد.

اندازه تیروئید نیز در یک بارداری طبیعی، بخصوص در مناطقی که ساکنین آن با کمبود ید روبرو هستند، ممکن است به انداره 10 تا 15 درصد بزرگ‌تر از حد طبیعی شود.  اما معمولأ این بزرگی تیروئید در معاینه بیمار واضح نیست ولی گاهی ممکن است بصورت گواتر در ناحیه جلوی گردن مشاهده شود.

ارتباط عملکرد تیروئید مادر و جنین در دوران بارداری چگونه است؟

در طی سه ماه اول بارداری، جنین کاملأ وابسته به هورمونهای تیروئید مادر است که از جفت عبور نموده و به جنین می‌رسند. پس از پایان سه ماه اول بارداری غده تیروئید جنین فعالیت خود را شروع نموده و هورمون تیروئید تولید می‌کند. از این زمان تا پایان بارداری جنین برای تولید هورمون تیروئید نیاز به ید دارد که باید از طریق مادر به او برسد.

 

pregnant-woman-sleepingمنبع:http://midwifery.blogfa.com

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 3برچسب:, ] [ 21:51 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

حقایقی جالب و خواندنی در مورد کوکاکولا

 

 

بخونید ببینید چی میخورین و خبر ندارین!

 

 

 

 

 

 

منبع:http://nutrition87shiraz.blogfa.com

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ سه شنبه 22 / 3برچسب:, ] [ 2:2 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 


 
Interview with god
گفتگو با خدا
I dreamed I had an Interview with god
خواب دیدم در خواب با خدا گفتگویی داشتم .
So you would like to Interview me? "God asked."
خدا گفت : پس میخواهی با من گفتگو کنی ؟
If you have the time "I said"
گفتم : اگر وقت داشته باشید .
God smiled
خدا لبخند زد
My time is eternity
وقت من ابدی است .
What questions do you have in mind for me?
چه سوالاتی در ذهن داری که میخواهی بپرسی ؟
What surprises you most about humankind?
چه چیز بیش از همه شما را در مورد انسان متعجب می کند ؟
Go answered ….
خدا پاسخ داد ...
That they get bored with childhood.
این که آنها از بودن در دوران کودکی ملول می شوند .
They rush to grow up and then long to be children again.
عجله دارند که زودتر بزرگ شوند و بعد حسرت دوران کودکی را می خورند .
That they lose their health to make money
این که سلامتی شان را صرف به دست آوردن پول می کنند.
And then lose their money to restore their health.
و بعد پولشان را خرج حفظ سلامتی میکنند .
By thinking anxiously about the future. That
این که با نگرانی نسبت به آینده فکر میکنند .
They forget the present.
زمان حال فراموش شان می شود .
Such that they live in neither the present nor the future.
آنچنان که دیگر نه در آینده زندگی میکنند و نه در حال .
That they live as if they will never die.
این که چنان زندگی میکنند که گویی هرگز نخواهند مرد .
And die as if they had never lived.
و آنچنان میمیرند که گویی هرگز زنده نبوده اند .
God's hand took mine and we were silent for a while.
خداوند دست های مرا در دست گرفت و مدتی هر دو ساکت ماندیم .
And then I asked …
بعد پرسیدم ...
As the creator of people what are some of life's lessons you want them to learn?
به عنوان خالق انسان ها ، میخواهید آنها چه درس هایی اززندگی را یاد بگیرند ؟
God replied with a smile.
خدا دوباره با لبخند پاسخ داد .
To learn they cannot make anyone love them.
یاد بگیرند که نمی توان دیگران را مجبور به دوست داشتن خود کرد .
What they can do is let themselves be loved.
اما می توان محبوب دیگران شد .
learn that it is not good to compare themselves to others.
یاد بگیرند که خوب نیست خود را با دیگران مقایسه کنند .
To learn that a rich person is not one who has the most.
یاد بگیرند که ثروتمند کسی نیست که دارایی بیشتری دارد .
But is one who needs the least.
بلکه کسی است که نیاز کم تری دارد
To learn that it takes only a few seconds to open profound wounds in persons we love.
یاد بگیرند که ظرف چند ثانیه می توانیم زخمی عمیق در دل کسانی که دوست شان داریم ایجاد کنیم .
And it takes many years to heal them.
و سال ها وقت لازم خواهد بود تا آن زخم التیام یابد .
To learn to forgive by practicing forgiveness.
با بخشیدن ، بخشش یاد بگیرند .
To learn that there are persons who love them dearly.
یاد بگیرند کسانی هستند که آنها را عمیقا دوست دارند .
But simply do not know how to express or show their feelings.
اما بلد نیستند احساس شان را ابراز کنند یا نشان دهند .
To learn that two people can look at the same thing and see it differently.
یاد بگیرند که میشود دو نفر به یک موضوع واحد نگاه کنند و آن را متفاوت ببینند .
To learn that it is not always enough that they are forgiven by others.
یاد بگیرند که همیشه کافی نیست دیگران آنها را ببخشند .
They must forgive themselves.
بلکه خودشان هم باید خود را ببخشند .
And to learn that I am here.
و یاد بگیرند که من اینجا هستم .
Always
همیشه

 

[ سه شنبه 22 / 3برچسب:, ] [ 1:40 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

 

به گزارش خبر گزاری رویترز، گروهی از متخصصان فنلاندی، دانمارکی و فرانسوی در بررسی های جدید خود به این نتایج دست یافتند و حاصل بررسی های خود را در مجله ((تولید مثل انسانی)) منتشر کرده اند. با توجه به نتایج به دست آمده مادران باردار در زمینه استفاده از این داروها باید حتماً تحت مشاوره قرار بگیرند. زنان باردار حتی برای مصرف همین داروهای معمولی و متداول هم باید حتماً با پزشک خود مشورت کنند.

 

متخصصان زنان و مامایی تأکید کردند که مصرف مسکن های خفیف در دوران بارداری روی توان تولید مثل نوزادان پسر تأثیر نامطلوبی بر جای می گذارد.

مادرانی که در دوران بارداری شان از داروهای مسکن خفیف مثل آسپرین و ایبوبروفن استفاده می کنند، به میزان زیادی خطر بروز اختلالات تولید مثلی را در نوزادان پسر خود افزایش می دهند. مادرانی که از این ترکیب داروها مصرف می کنند، احتمال زیادی دارد پسرانی بدنیا بیاورند که به اختلالات تولید مثلی در اعضای تناسلی مبتلا باشند. این کودکان پسر در سنین بالاتر حتی ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان اعضای تولید مثلی قرار بگیرند.

منبع:http://eslaminia.persianblog.ir

[ دو شنبه 21 / 3برچسب:, ] [ 18:39 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

 

روش خونگیری از شریان رادیال به شرح ذیل است:
1. بیمار را در وضعیتی راحت قرار داده، برای جلوگیری از بروز واهمه بیمورد، کار خود را برایش توضیح توضیح دهید.
2. بازو را بر روی میز یا تخت تکیه داده، ساعد و مچ  را مانند شکل فوق با زاویه حدودا" 30 درجه نسبت به هم قرار می دهیم. شریان رادیال را که حدودا" در یک یا دو اینچی شیار مچ است لمس می کنیم. پوست اطراف محل خونگیری را با سوآب الکل کاملا" پاک می کنیم. اگر احتمال بروز مشکلی به هنگام خونگری موجود است، پوست و بافت هاینرم را با تزریق زیر جلدی یک تا دو میلی لیتر لیدوکائین دو درصد بی حس می کنیم.

 

ABG

 

منبع:

 

http://nurse21.blogfa.com

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ دو شنبه 21 / 3برچسب:, ] [ 18:27 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]
صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 13 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ تخصصی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان خوش آمدید.
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لذت از هوشبری با وبلاگ تخصصی اکسیژن و آدرس oxygen88.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 252
بازدید ماه : 1331
بازدید کل : 450965
تعداد مطالب : 248
تعداد نظرات : 32
تعداد آنلاین : 1

داغ کن - کلوب دات کام

تعبیر خواب آنلاین

.



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.




.


فال امروز


استخاره آنلاین با قرآن کریم


Pichak go Up
فروش بک لینک طراحی سایت عکس